Taggar tävling

HejHej! :)

Förlåt, men har verkligen inte hunnit blogga nu det sista men.. jaja! kom igen nu Maja xD
Men igår va jag iaf hos Pernilla ifrån halv 11 till kl 5 typ. Först red vi ut, Jag-Vicky, Pernilla-Juni! Gick skitbra, pigga pollar.. Jao :D Sen så mockade vi lite, bytte vatten osv. och så gick vi in till hennes föreldrar o åt lite. Gottit ;)
Efter de gick vi och hämtade Nettan och Dezibelle i hagen och fixxade iordning dom osv, så hoppade vi upp och red i väg mot skogen :D Vi hoppade lite stockar och björkhinder i skogen oxå, det va grymt kul :D Taggade hästar, men Nettan var jätte duktig iaf ♥ Sen på hemvägen jobbade jag henne lite, och ställde och böjde lite osv. Gick bra de med! :) Grymt nöjd över både Nettan och Vicky.. duktiga pollar de. ;) Sen gjorde vi iordning dom igen och tog in dom andra hästarna också. Vi fixxade 20 höpåsar sammanlagt och sen sopa vi stallgången och jag fixxa klart med vattnet. Vid kl 5 kom mamma, hon stannade ett tag och pratade med Pernilla och på tisdag åker vi nog och kikar på lite ponnys, spännande. :)
Och idag då, Amanda kom hit halv 11 ungefär. Så va vi inne en stund och prata lite och fixxa lite saker osv, sen bytte vi om och gick ut till stallet,  borstade pollarna och tränsade! Sen hoppade vi upp och red iväg, Jag-Oskar, Amanda-Idol :)
Vi red såkallade Eklundarundan barbacka, blåste som in i ... , ja! men vi red ett lugnt pass med mest skritt, och lite trav och även en kort galopp ibland. Jättenöjd över pollen min idag :* När vi ridit klart gjorde vi iordning hästarna igen, satte på täcke och så ut i hagen. Sen så gick vi in o åt lite och sen åkte jag, Amanda och pappa och hämta transporten som vi ska låna ett tag av pappas kompis i Gullspång. När vi kom hem igen, gick vi ut till stallet och mockade, fixxade hö, kraft, och vatten. Sen fick dom komma in, min sötnosar ♥
Jag och Amanda gick och hämta sadlarna, tränsen och allt som ska med imorgon och så gick vi in och putsa de. Sen vid halv 7 åkte hon hem.. :(
Men nu sitter jag här o taggar inför maskeradhoppningen imorgon. :D
Jag ska hoppa 30+30 med Oskar, och Amanda samma med Idol ♥
Kommer bli grymt kul, vi ska va bebisar och typ rida i våra one piece osv.

Ohyee!! ;D

Pusshej. :* ska snart sova nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0