Dag 1

Dag 1 - presentera mej och min häst.

Hej, jag heter Maja Johansson och jag är 11 år. Jag är född 7 november 2000.
Jag , som ni nog redan vet, ÄLSKAR HÄSTAR. Och de är det jag vill hålla på med resten av mitt liv, vad det ser ut som nu iaf. :)
Jag går i Ullervads skola, i klass 5. Jag har två egna ponnys, som heter Oskar & Idol. ♥ Dom är rasen shetlandponny, men dom är ca 110 cm i mankhöjden (liten B-ponny). Men nu när jag skriver dom här "15 dagars" sakerna så kmr jag bara skriva om min ponny Oskar, så jag börjar med de redan nu. ;)
Oskar är en liten busig, men hur snäll som helst ponny som verkligen älskar att hoppa. När vi löshoppat honom, har han hoppat som högst ca 1 m. Men med mej på, ca 80 cm. :) Jag tränar med Oskar för min tränare som heter Pernilla Nordberg. Hon är sjukt bra, och jag har lärt mej jätte mkt av henne. ♥ Jag har endast tränat hoppning för henne än, och det går jättebra. Men ska träna dressyr ngn dag oxå.. hade jag tänkt!
Jag har tävlat med Oskar ca 4-5 ggr. Bara vanliga clearrounder och mini clearrounder. Jag tävlade nu för ca en vecka sen (20 november), och det gick sjukt bra! Jag hoppade 50 cm, och vi blev felfria :D (mer info om tävlingen finns några inlägg under detta) xD
Jag tror jag har ca 7 rosetter med Oskar nu, och massa andra med lite andra hästar.
Men iaf... Oskar är hur mysig och snäll som helst när man pysslar om honom i stallet och även när man rider.
Han hoppar allt, bara man litar på honom. ♥ Han är alltid pigg, och glad. JAG ÄLSKAR DEJJ, OSKAR :* ♥
Kommentera om ni vill ha mer info om Oskar, osv! för nu orkar jag nt skriva mer xD
Här kommer några bilder på oskar (och mej) :D
Alla bilderna är från en hoppträning hos Pernilla, det finns mer bilder om ni vill se mer?!

Kommentarer
Postat av: Carro

Hur länge har du haft oskar och har du tänkt att sälja honom snart? :) hörde någon som hade kollat på en shettis som heter oskar :P

2011-12-29 @ 22:51:54
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0