Tävlingsresultat osv.

Hej där!

Vaknade kl 06.40 idag och gick till stallet kl 07.20!
Släppte ut Idol o ställde upp Oskar i stallgången. Borstade , kratsade hovar, rycktade, osv och så fläta jag lugg och svans och gjorde ett fiskenär i manen. sen strax innan 9 så lastade jag honom och så åkte vi till ridskolan!
När jag kom dit, lastade jag ut och satte fast han utanför. Så fick han lite hö medans jag byggde banan! Jätte lätt bana.. Gött :D
Sen gick jag tbx till transporten och tog av hans täcke och sadlade och tränsade sen gick jag till framridningen.
Skritta, trava och galopperade en liten stund, och sen så skulle jag hoppa räcket! Han vägra dom 2 först gångerna men sen hoppa han ganska bra. Sen skulle jag hoppa oxern men han vägra två ggr. Sen när jag skulle hoppa tredje gången så sa dom att jag skulle gå in på banan, o jah bah: Åh, nej! shiit.. han vägra ju på oxern på fram hoppningen och jag hade lixom inte kommit över den nån gång så jag trodde han skulle riva/vägra inne på banan men...

Banan 50 cm
Första hindret var en oxer och han kom i bra fart osv, och hoppa jättebra! sen på tredje hindret sakna han in massa innan, men fick driva på honom lite och lägga till spöt och då hoppa han superbra! :D
Sen flöt hela banan på bra, och rät var det var , va den slut och dom sa : " en felfri runda för Maja och Oskar, en rosett vid utgången"!!! Och jag bah: JAA!! vi blev felfriaa.. :D


Sen gick jag ut och skritta en stund, sen gick jag upp till paddocken och trava och galoppera lite över ett 30-40 cm hinder och några bommar.. så han bara fick några bra hopp! Sen prata jag lite med Emelie som va där och tävla med shettisen Benzon, gick inte så bra för dom! Hon trilla av :( synd!!
Men sen gick jag ett varv runt ridhuset och då träffa jag, Amanda(johansson), Jonna & Natacha som alla precis hade hoppat både 80 och 90 cm tror jag! gick bra för alla 3 :D
så trava jag av och skritta av med Amanda på slingan och så kom pappa och så lastade vi och åkte hem! pratade lite med Jonna & Amanda innan oxå.
När jag hem gick jag in och åt lite osv! sen gick jag ut och städa transporten och så gjorde jag iordning idol för en ridtur.
Skulle ientligen rida på gärdet men såg Michelle & Helene komma ut från skogen så följde med dom ner till apddocken och red lite dressyr med Idol! :)
Sen red jag hem och gjorde iordning pollen och släppte in dom! Sen gick jag in och åt lite, duscha osv och sen kollade jag på Ponnyakuten och Gustafsson 3 trappor! grymm't ;D
Sen satte jag mejj vid datan för o kolla fb och blogga!

BWT. mamma tog lite bilder på tävlingen idag som kanske kmr upp under veckan. inte toppbilder menmen.. dom får duga?!
Nu ska jag strax stänga av datan, så mst sluta skriva nu! Hejdå, syns la imorrn :)

Föresten, ngn som ska på Högelids disco på fredag? :D jag ska dit med Stina tror jag! Älskar dejj sötnos, vi forever gumman. de vet du :* <3

Kommentarer
Postat av: stina

hej sötaste bästis så roligt!<33333333

2011-11-21 @ 18:44:57
URL: http://http://shettisarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0