Tjo, Tjena!

Nemän.. Tjena! ;D

bloggningen har sugigt denna vecka, jag vet!! Har inte haft ngn tid alls!! :o
men igår iaf så red jag lite dressyr med Oskar på gärdet innan jag åkte till ridskolan.
Sen på ridskolan ahde vi markarbete, hade Jerry(-buus) , hihi xD
Gick ganska bra, vi hade typ ett räcke en liten oxer , travbommar, typ galoppbommar och ett snett två studs typ, fattar ni? som om de va på en volt typ, men aja. sen efter så prata jag lite Elin osv. och kolla lite när Amanda(Johansson) och Linnea Ahl red på Strawberry och bobby i paddocken. :)

Idag efter skolan åkte Amanda med mejj hem så åt vi lite och sen gick vi ut till stallet, o mocka, fixxa hö och kraft osv. sen tog vi in pollarna och gjorde iordning dom inför ett hopp-pass! Jag-Oskar, Amanda-Idol.. :D
vi red först fram på gärdet , ställde och böjjde lite och red lite serpentinbågar och volter osv, i galoppen mest!
Sen hade vi två bommar som vi red lite över o öva lite tempo-(saker).. sen la vi upp till ett räcke med en bomm innan och de gick superbra! han hoppa jätte bra, men rev dock en gång då han kom nära :O
Sen gick vi upp till hagen och hoppa först ett vanligt räcke på 50-60 cm och sen höjde vi till 65-70 nästan..
Ibörjan hoppa Oskar ganska bra, men sen gick det dåligare och dåligare.. han typ sakna in innan och hoppa rakt upp in i hindret typ o jag tappa stigbygeln och landa på kanten av sadeln :O aj!
men sen hoppa jag några ggr till och sen gick det bättre, så är iaf NÖJD!! men hoppas de går bättre på clearrounden på söndag :D Taggaaa!!! ska ju hoppa 50 cm så fårse hur de går? :S
aja, nu har vi iaf fixxat transport tills på söndag. ska låna ridskolans! helt okey..
Imorrn skulle visst mamma och pappa till Karlstad och göra ngt och så om jag hängde med så lova pappa att vi skulle åka o kolla på en transport som stod i Gullspång som visst var till salu xD hihi!
sen imorrn kväll mst jag fixxa i stallet tills på söndag och tvätta schabrak osv. 

Men aja, Hejdå nu! blev étt låångt inlägg, haha :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0