Vart jag mejj i världen vänder, står jag här med tomma händer!

Tjohej!

Förlåt
, men har verkliigen ingen tid för bloggen! :O
Jag vill ju blogga men har knappt tiden för de, måste förbättra mejj snarast..

Men aja, igår så åkte jag ju till Pernills kl 5 och så löshoppade jag, Jonna, Hanna och Pernilla, 3-åringarna. Juni & Dezibelle!
Dom var jätte duktiga och skötte sejj superbra tycker jag :D
Sen gjorde vi iordning dom igen och vid ca kl 20 över 6 så åkte jag o Penilla hem till mejj.
När vi kom hem så satte vi oss vid datan och fika och kolla på hästar.. Och mamma va med oxå då!
Sen vid kl 20 i 9 åkte hon hem.
Vi hittade många vi tyckte va bra, och en av dom va en "ridskoleponny" (som stått på ridskola då). De va en valack som hette Granit, han va född 2000 och var hur söt som helst!! <3
Mamma ringde till dom förut och vi ska åka och provrida den om någon/några veckor! askul, läängtar!! :D
Sen hitta vi även några andra i närheten som vi ev oxå ska åka och provrida..

Men sen idag då, först va de skolan då. Helt okey!
efter skolan så följde Amanda med mejj hem och så gick vi ut te stallet o tog in pollarna! Jag-Oskar, Amanda-Idol :D
Så borstade vi och satte på skydden och sadlade och tränsade! sen gick vi ner på gärdet och red fram. tänkte ha halsförlängaren idag men glömde den så provade utan och han var hur duktig som helst! Han gick ner i form i skritten hur bra som helst och även lite i traven och galoppen och de va ändå UTAN halsförlängaren !! Sen gjorde jag även några skänkelviktningar i varje varv och de funkade super! Sen skritta jag och trava och galoppera över en bomm och en upphöjd bomm. och de gick oxå hur bra som helst! Sen höjde vi upp bommen till ca 40 cm och hoppa några ggr. sen trava vi och skritta av. Är jätte nöjd med Oskar idag, min ängel <3 sen gick vi in i stallet o sadla och tränsa av sen borstade vi osv och la på täcke! sen fixxa vi med maten och mocka ! och så fick dom kvällsfodret senare sen. sen gick vi in och åt och så vid kl 6 åkte jag och Amanda hem till henne och gjorde lite olika saker , busa med hennes hund osv. :) sen vid halv 8 när mamma och pappa kom hem från skövde hämta dom mejj och så åkte jag hem o kolla på teve och satte mejj här vid datan! Hihi, men nu mst jag dra! Hejdå! :*


Har pappas data = inga bilder :O


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0