asså..

han f*n inte bloggat på jag vet inte vad. Flera veckor, månader, år.. nej, men säkert några veckor iaf.
Har vart o ridit Nettan en del, och sist vi hoppade. jag-Nettan, Pernilla-Juni, så kom vi över 1 METER! det trodde ni väll inte om oss?! ÄLsklingsponnyn!♥
Har också ridit Oskar en del de sista , mycke konditionsträning och hoppat en del serier och studs. Vilket är behövligt. Han har blivit mycke säkrare på de nu. Orkar inte skriva om alla dagar jag inte bloggat eftersom jag inte ens kommer ihåg något?! Men igår så red jag och Tilda ner till Håkans paddock när vi mötte upp Amanda med Molly.
Vi hoppade lite olika hinder. Ett räcke på ena långsidan och en oxer på andra, så hade vi en tunna på snett igenom och ett litet räcke också på snett igenom fast andra sidan lixom. Och så hade vi ett liten plank på kortsidan.
Gick faktist superbra, övade på vägarna, lite typ omhoppningssvängar och i slutet hoppade vi en bana, och vi la även fram en vattenmatta på räcket på långsidan. Både Oskar och Idol hoppade vattenmattan utan problem, ett vanligt hinder lixom. Men trillade oxå av en gång, haha! Kom på oxern, men han missförstod mej lite, och kom i fel avstånd då han inte kunde hoppa av varken nära eller långt ifrån, han brtukar ju aldrig vägra men han typ halvhoppade men typ stannade ändå så jag trillade av på sidan och slog i höften och huvudet lite bara men det gick bra. Hoppade och upp och körde igen. Ska jag säga något, han hoppade som en jag vet inte vad! :D
Min duktiga lilla tävlingsponny!♥ hihi.
Och idag då, har vart hemma från skolan då jag haft ont i magen, huvudet och halsen. Och mått allmänt dåligt.
Får se om jag är hemma imorgon med, beroende på hur jag mår. :(
Aja, blev ett långt inlägg nu men.. Ska nog sluta på denna blogg och antingen starta en ny, eller så kanske jag o Jonna skulle blogga tillsammans på hennes grymma blogg! hoppas de iaf :D
ni måste iaf läsa hennes underbara blogg! www.teamothello.blogg.se ♥
/Maja
mina kära vän, Jonna! jaghjärtadej ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0