stallet hela dagen

yesyes! så har det verkligen vart idag. :D
Åkte till stallet kl 10 imorse , och så gjorde vi iordning Juni & Vicky.
Hoppade upp, och red iväg ut på vallen. Vicky va vääldigt pigg, det märks verkligen inte att hon snart är 30 år, när man sitter på henne. xD
Sen så gjorde vi iordning Dezibelle & Nettan och red iväg. Nettis va välldigt pigg hon med, och det blev några låånga härliga galopper på vallen, tillsammans med Dezibelle och Pernilla. ♥
Tills det började typ spö regna/snöa. :o
aja, sen så gjorde vi iordning dom igen och så gick vi upp till hennes mamma och pappa och åt nybakat bröd. Mums! :D
Sen så va Pernilla tvungen att åka och handla och fixxa lite hemma till ett kalas hon skulle ha sen vid 4, eftersom hon fyller år imorgon! grattis i förskott! :D
Så då stannade jag kvar i stallet och mockade alla boxar/spiltor , tömde ut vattnet och fixxade nytt, strödde nytt halm och sopade osv. ;) tog mej hela 2 timmar..
Sen gick jag upp till Pernilla och så fikade vi lite, sen vid kl halv 5 så åkte jag hem och red Oskar en stund.
Det va lite halt på en del ställen på gärdet så red bara fram där lite försiktigt, och sen gick jag upp i hagen och fortsätte. :) gick faktist ganska bra! han va lite onkoncentrerad och lyssnade inte riktigt, menmen.. bara o tagga om!
Det va ju ponnyakuten förut oxå! ni missade väll inte det? ;)
isånnafall finns det ju o kolla på, på svtplay.se !
Nellie&Stella♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0