tiden går.. jao :/

Hej mina underbara läsare!

Förlåt för urusel uppdatering dom senaste dagarna men.. har verkligen inte haft tiden eller orkar för den delen. :/
Men en liten kort sammanfattning för dom senaste dagarna iallafall ifall någon vill veta lite vad jag gjort osv.
måndag: Åkte till Pernilla på morgonen och red Nettan & Vicky, sen vid kl 2 lastade vi Kelly och åkte till Husaby (häst klinik). Kelly är ju halt så dom kollade henne lite oså. När vi va klara där åkte vi hem igen, o mockade, fixxade vatten och mat och sedan fick dom andra pollarna komm in. Sen åkte vi hem till mej och kollade på lite mer ponnys. vi ringde till en tjej som sålde en finfin D-ponny. Så bestämmde vi en provridning på tisdagen, Pernilla ringde även till han Rikard Tagesson, och kollade om han hade någon ponny till salu, och det hade han så han bestämmde vi också en provridning med. :D Ohyee!
tisdag: Vi skulle hämta Pernilla kl 8 på morgonen för o åka till Jönköping och provrida en ponny, men när vi kom så låg hon fortfarande och sov. :D haha! så vi fick vänta typ 10-15 min extra och sen gick jag och Pernilla och släppte ut hästarna och sen åkte vi mot jönköping. Vi kom dit runt 10 och då så gick vi in till stallet till den tjejen som sålde och till lilla ponnyn. Vi borstade den, sadlade och tränsade och sen gick vi till ridhuset med den. Om ni undrar förresten så heter hästen Frida och hon som sålde Erica. :) Erica började och rida lite så vi fick se hur den var o rida osv. och den verka bra, men lite rädd osv i början för en sak i hörnet oså, men sen fick jag hoppa upp och rida lite , gick jättebra förutom att hon sparka bakut nånn gång i galoppen och stegra sej en gång när hon blev rädd, men det gick jättbra ändå! ♥ Jag hoppade även lite men inte så högt , runt 75 bara kanske. Men det var bra för o va första gången ändå lixom. :)
Efter sen så tog mamma och Pernilla lite kort på oss, och Pernilla filma en hel del också. Sen gjorde vi iordning Frida igen och pratade lite med Erica och sen åkte vi mot Charlies (-häst och hund).
Provade en hel del stövlar faktist och har halv bestämt mej typ. :) Men kom där ifrån med ett par nya ridskor iaf, BEHÖVDES!!! :O
Pernilla köpte ett par ridbyxor, ridstrumpor och lite borstar tror jag, och nått mer?! ;)
När vi va klara på Charlies åkte vi till IKEA och gick där en kortis, vi åt även mat där! Gott..
Sen så styrde vi bilen mot Skara och så provred vi den ponnyn där också, men den va typ inget o ha.. Man fick typ inte lixom ta i den, i tyglarna lixom, för då skakade den bara på huvudet och typ sparkade lite och stegra nånn gång, men ja. vi får se vad som händer.. :P
onsdag: Amanda kom hit kl 1 typ, så satt vi vid datan en stund och prata osv. Sen gick vi ut och gjorde iordning pollarna, sen lastade vi och åkte till ridskolan, vi gjorde iordning dom och sedan gick vi in och hoppade upp. Vi red dressyr i ridhuset och det gick hur bra som helst, Oskar skötte sej utmärkt! :D orkar inte gå in på ditaljer nu men.. aja!
Vi åkte hem runt 7 och då fixxade vi stallet osv, och sen gick vi in och åt lite. :)
Amanda åkt hem kl halv 10 och sen gjorde inte jag så mkt.
tosdag: Pernilla hämtade upp mej runt 10 då hon hade vart på Husaby med Kelly igen, hon va lite bättre nu iaf. SKÖNT! :D
Så åkte vi hem och gjorde iordning Nettan och lastade henne, vi åkte till ridskolan och så skulle Pernilla rida lite dressyr på henne där. Medans hon gjorde de så träffade jag Amanda (johansson), så då gjorde vi iordning Jordgubben och när Pernilla va klar med Nettan red Amanda ett dressyrpass för Pernilla med Sb. Gick jättebra, dom va sjukt duktiga! :D filmade lite och fotade LITE med min mobil eftersom jag glömde kameran men de blev väll sådär! ;) Sen vid halv 4 va jag på bio med Stina! :D Alvin och gänget 3! hihi, gullig film.. jao :D
men nu ska jag sluta skriva eftersom det blev ett VÄLDIGT långt inlägg men.. Amanda! om du vill ha filmen osv. så säg till så skickar jag dom! inte så värst bra men aja..
Pusshej. :*

Kommentarer
Postat av: Caroline

hopppas att du hittar en ponny som du gilllar! :)

2012-01-06 @ 13:04:11
URL: http://carolinebrandberg.blogg.se/
Postat av: Amanda - Teamponnyn

Skicka den gärnaaa , till [email protected] :D

2012-01-14 @ 18:33:36
URL: http://teamponnyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0