Underbar dag!

GöttGött! Sitter med min kära dator på rummet o chillar.. Sprang 1 km förut, på mammas nya "gåband".
Inte så långt, men ändå något.. Skönt o röra på sej iallafall, så duschade jag en snabbis och sen äntligen kunde jag starta min kära vän och börja skriva till er.
Aja, åkte ju som sagt till Pernilla kl 12. Hon skulle ha lektion då så jag mockade alla boxar och sen när dom va klara så gick vi först upp till hennes mamma och pappa och fikade en stund, och sen tog vi in hästarna och red Nettan och Dezibelle. :D Vi red på vallen (gärdet typ), och det gick jättebra! I början va hon väldigt stel men sen i slutet slappnade både jag och hon av me roch det gick sjukt mycket bättre!! Pernilla tyckte också det gick jättebra, men Dezibelle sparkade dock för spöt några gånger men, ja.. Sen gjorde vi iordning dom igen och gav dom eftermiddagen och så åkte jag hem. När jag kom hem va Amanda redan hemma hos mej, så vi gick in och åt en snabbis och sen gick vi och tog in pållarna och gjorde iordning dom, vi borstade, och så la vi på ett fleecetäcke och så tränsade vi. Eftersom det va typ snöstorm ute och det gick knappt o rida så red vi barbacka på ett fleccetäcke, skönt för både oss och hästarna! Men vi red typ bara 30 min elr ngt? knappt de. Vi red först på gärdet en stund men det blåste så ..... mycket så vi gick gick upp till "gräspaddocken" istället och red där en stund, gick mycket bättre och Oskar va duktig. "Hoppade" även lite bommar också, som låg framme men det va lite halt på några ställen så det blev en kortis där med. Men är nöjd över båda ponnysarna idag ändå! ♥
Efter att vi hade ridit klart gjorde vi iording dom igen o la på täcke, så gav vi dom kvällsmaten och gick in och gjorde oss i ordning inför bio. Vid kl 20 över 6 typ åkte vi in till stan och köpte godis på hemmakväll, och sen gick vi till bion. Vi såg på "New Years Eve" och den va sjuktbra! :)
När den va slut hämtade pappa oss igen och så skjutsade vi hem Amanda!
Men aja, det var väll typ min dag dåra.. :D Drar till Pernilla imorgon bitti någon gång igen och rider Nettis, och sen ska jag nog va med Pandan igen..
Bloggar mer imorgon, och GLÖM INTE ATT SKICKA IN FRÅGOR TILL THIS OR THAT !! :D

Pusshej. :*


du får mej att le.. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0