bad update

sorry för extremt dålig update nu då. Men har verkligen haft fullt upp de senaste kan man ju säga. Men tar lite kort om dagarna ni missat iallafall, om jag kommer ihåg vad jag gjort vill säga?! oups..
 
lörsdag: Var ju fortfarande på kusten, vi badade och chillade i solen.
ja, vad gjorde jag mer då.. inget intressant iallfall i think.
 
söndag: Var kvar på kusten tills eftermiddagen och åkte sedan hem.
Stannade på hööks på Torp och fick med mej sånna här man stoppar i stövlarna så dom lixom står upp, när man inte använder dom lixom, fattar ni? skulle inte tro de, men kommer bild sen.
juste, stövelsträckare heter de ja..
Väl hemma skulle jag åkt och ridit Juni , men blev ej så.
 
måndag: Amanda kom vid 1 så vi red ut på en låång mysig tur i skogen.
Skrittade massor och satt och njöt av vårt härliga liv. nej men..
Gick superbra ändå, Oskar lyssnade faktist bra och ja, vad ska man säga? de gick bra!
Galopperade ganska mycket sen på en raksträcka så dom kom igång lite och de uppskattades kan jag ju säga, taggade ponnys till tusen! hihi.
 
tisdag: Gjorde inte mycket på dagen, chillade ute i solen lite o så.
Sen vid 4 kom Pernilla så vi snackade lite med henne om en sak som är hemligt än så länge. är snart hästägare igen, wiihoo! :D
Sedan när hon åkt för och fixa lite grejer så packade jag lite inför kusten igen och så skjutsade mamma mej till stallet. Tog in Nettan och Kelly och gjorde iordning dom för ett ridpass i värmen. puhh!
Sedan kom Pernilla och vi red.
Vi konditionstränade lite på vallen. Först skrittade vi ett varv runt vallen då, sedan travade vi ett varv och sen så galopperade vi två, stog upp i lätt sist i prinsip hela tiden och de var jobbigt kan jag ju säga.
Nettan var duktig och skötte sej bra, dom taggade ju upp varandra hästarna så.
Till slut så travade vi då av dom ett varv och skrittade lite på asfalten. Är nöjd över ponnyn!
Sedan vid typ 8 åkte jag och pappa mot kusten, var framme vid halv 11 tror jag och då gjorde jag inte mycket..
kollade på tv och myste lite med pappa bara.
 
idag: Det var ju typ en 30 grader ute så varför inte ligga på stranden och steka , nej men..
Jag och pappa var o handlade lite först och sedan gick vi ner och tog oss ett dopp. Låg och solade lite på stranden, och sedan gick vi till båtsidan där våra grannar åkte lite med deras scooter.
Pappa åkte lite och så chillade vi lite i solen bara.
Sedan gick vi upp och åt lite vid husvagnen och gick sedan ner och tog ytterligare ett dopp till. haha!
Sedan köpte jag en mjukglass och vi gick upp till husvagnen. mums!
Jag duschade och så har jag vart lite med Mickelina, Lukas, Liam och Alde (några småbarn här).. såå gulliga!!
Sedan har jag bara suttit vid datorn lite och så.
Nu ska pappa börja grilla och jag ska snart gå ut lite.
 
Ursäkta för dålig uppdatering och vääldigt långt inlägg men har som sagt inte haft tid till datorn nu.
Ska komma igång med bloggandet ordentligt nu, fixa masssa tidsinställda och utkast inlägg och börja liveblogga mer. vad gör vi? nu kör viii!
 
hörs sen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0