Frazze! vila i frid 2012 - 05 - 24 ♥

Det hände ju en sak för ett tag sen som jag inte velat berätta.
Men nu ska jag ta tag i och berätta vad som hänt.
En del vet nog redan allt men inte alla.
 
Det var ju så att vi hade en katt, som hette Frazze.
Han skulle fylla 18 i september iår då tror jag, men tyvärr får han inte uppleva det.
Han försvann söndagen den 20 maj och vi letade och letade men hittade honom aldrig.
Han brukade ALDRIG, ALDRIG gå och inte komma hem sen igen men nu gjorde han det.
Sedan på torsdagen den 24 så ringde vår granne, eller hon bor ganska nära.
Hon sa att hon hade sett Frazze levande, på tisdagen den veckan.
Så jag och min bror Viktor cyklade ut och letade hos henne , och runt omkring.
Klockan var runt 9 på kvällen och vi letade och ropade men vi hittade inte honom.
Sedan kom mamma också ut så gick vi in och pratade med hon som hade ringt då och så letade vi även i hennes trädgård då. Tillslut hittade mamma honom, död!
Det var det värsta vi har varit med om och jag grät hela kvällen, natten, nästa dag, jag grät mej till söms.
 
Han hade troligtvis typ deabetes så han var så gammal.
För han gick och drack i vår dusch, avloppet osv även fast han hade rent färskt vatten i sin skål.
Så han kan ha dragit sej till henne så hon har en stor damm, där hon har sina gåsar och änder.
Och sedan kanske inte hittat hem.
Han låg precis bredvid vattnet så det är ganska troligt.
Jag är iaf glad över att vi hitta honom, vare sej han var levande eller död.
 
Frazze, jag vill att du ska veta att du alltid komemr att finnas i mitt hjärta vad som än händer.
Jag älskar dej, nu, då och föralltid.
Jag vet att du kommer ha det superbra , med alla andra katter uppe i himlen.
Du var så gammal, så det var nog bäst för dej att avsluta ditt liv nu när det var som bäst!
Jag älskar dej Frazze ♥
Vila i frid världens bästa katt! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0