Bloggpaus

Hej!
asså jag skiter snart i det här.
Jag har inte bloggat på aslänge nu osv.
Men i torsdags så var jag, mamma och Pernilla i Götene och provred en C-ponny, ett new forest sto född 06.
Tilly som hon hette var jätte gullig och hur rolig som helst att rida, hoppade en liten stock och några stockar som låg typ på varandra, som låg på en 60 bara kanske.
Red även lite på hennes D-ponny också, som Pernilla red på när jag red Tilly.
Hon var också sjukt rolig. :)
aja, orkar inte berätta om dom andra dagarna men berättar lite om lördag, söndag, måndag och idag iaf.

lördag: Åkte jag till stallet och fixxade lite och sen red jag och Pernilla ut på Kelly och Vicky.
Första gången Pernilla red Kelly efter skadan, sen i December. lycklig häst! :D
aja, sen gjorde vi iordning Nettis och Dezibelle och gick upp till paddocken.
Red fram en stund, ställde och böjde lite och lite så.
Börjar verkligen hitta mer och mer knappar på henne nu.
Pernilla hade även ställt fram ett litet kryss och några tunnor som vi skuttade över några gånger.
Gick verkligen super bra! min älsklingponny skötte sej utmärkt. <3
Fixxade sedan lite i stallet och sen åkte jag hem.

söndag: Åkte till stallet runt 1 tiden. Mockade och sopade och så och så tog vi in hästarna.
Det skulle komma några och provrida Juni vid kl 2 så jag borstade hästarna medans Pernilla sladdade paddocken.
Sen kom dom som skulle provrida Juni, dom gjorde iordning henne och så gick vi till paddocken.
Var med som banfixxare osv. Men det gick jättebra för båda henne och Pernilla.
Sen gjorde dom iordning henne igen och åkte hem.
Så gick jag och Pernilla upp till henne och åt lite och sen så gjorde vi iordning Nettan och Dezibelle.
Vi gick upp till paddocken och så började vi rida fram.
Sen kom även mamma och tog lite kort osv.
Hoppade lite, en oxer på typ långsidan och så ett räcke på medellinjen och ett kryss på snett igenom.
Gick super och i slutet låg hindrerna på en 80 cm ungefär.
Duktig ponny! <3
Provade även Dezibelle lite, först gången jag red henne så de va lite nervöst.
Men hon skötte sej utmärkt hon med och hoppade en 50-60 med henne kanske?!
Är iaf sjukt nöjd med passet. :D
måndag: Skolan först då, åkte sedan till stallet med bussen.
Sopade och fixxade lite.
Sen vid halv 4 - halv 5 så hade Pernilla lektion med Vicky.
Så tvättade Nettans svans och ben lite. Eftersom dom blir lite lagom skitiga när dom är vita osv.
Sen när lektionen var klar red vi Kärret med Nettan och Dezibelle. Pigg ponny! ;)
Och sedan red vi rundan med Kelly och Juni.
Gick väl okej.
idag: Skolan först, sen hem gjorde några mackor och satte mej vid teven.
Kollade på ett inspelat avsnitt av ponnyakuten och sen när mamma kom hem gjorde jag en kladdkaka. :')
Satte mej sedan vid datan för o blogga lite som jag inte gjort på år känns det som. :'(
Men aja, måste gå nu! vi får snart besök.
Eftersom mamma fyller år idag!
Grattis världens bästa mamma!<3
Älskardej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0