Måndag.. Suck!

Cha, Cha bloggen! ;*

Först idag vare skolan dåe, måndag! lika tråkigt som vanligt :o hade idrott oxå.. -.-
Sen efter skolan så tog jag och Amanda bussen hem. Vi åt lite, och sen gick vi ut till stallet.
Vi tog in pollarna och ställde upp dom i "stallgången". så borstade vi, sadlade och tränsade. Så hoppade vi upp, Jag-Oskar, Amanda-Idol ♥
Vi gick till hagen och skrittade frame en liten stund med långa tyglar. Så kortade jag upp tyglarna och började jobba honom lite i skritten och sedan i traven en stund. Sen så red vi lite över några bommar i skritt, trav och galopp. Sen fick dom skritta lite med långa tyglar igen medans vi höjde upp till "hinder". xD
Vi hoppade en liten kombination, ett räcke och ett typ kryss. gick jätte bra ♥ ..
Sen när vi hoppat de några ggr, så gick vi ner till gärdet innan de blev FÖR mörkt. Där hoppade vi lite på räcket som stod där, sen så höjde vi lite. Till ca 60-70 i slutet typ! Inte så högt, men mst ju nt hoppa högt varje gång heller. Det är ju alltid bra att öva på låga höjder oxå :)
Sen trava vi, och skrittade av. Så gick vi in med dom i stallet igen, tog av dom allt. Och sen la vi på täcke, mocka, fixxa hö och kraften. Och sen fick tom komma in för natten! ♥ Sen så gick vi in, bytte om, och sen åkte Amanda hem. Eftersom hon skulle på utveckligssamtal i skolan..
Men nu ska jag sluta skriva och sätta mejj vid teven och kolla på lite teve. Undra om de är ngt bar program men..? hittar alltid ngt ☻
Pusshej. ♥ :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0