åsiktsinlägg

För bara några veckor sedan var det mycket åsikter om att använda benskydd.
 
Själv har alltid benskydd fram. Har bara fram till dom just nu, men ska beställa bak.
Har alltid benskydd när jag rider, longerar eller kör.
Men går jag bara med dom för hand en stund har jag oftast inte det, eller de beror på.
 
Det finns inget som är rätt eller fel när det gäller benskydd, utan det avgör man ju själv.
Men jag har alltid beskydd på mina hästar när jag rider osv.
Tycker man ska vara rädda om hästens ben. En del tycker det onödigt att ha beskydd för tänk på vildhästar, dom har ju aldrig benskydd. Men när man rider hästen, jobbar den på ett helt annat sätt, än när den rör sej själv.
Sånt som vi lixom gör när vi rider gör ju aldrig en häst utav sej självt i en hage lixom.
 
Jag har heller aldrig benskydd på i hagen, oskar och idol är så lugna så dom behöver inte de.
Men har man en häst som är vild / helt galen i hagen och springer och springer och håller på så kanske man behöver sätta på benskydd. Men det kan ingen bestämma , utan det är den som äger hästen som bestämmer om man vill ha benskydd på sin häst. 
Sen händer det väll att man har ridit utan ibland men då tar man det försiktigt, eller jag gör det iaf.
Jag hoppar defenetivt aldrig utan benskydd.
 
Inget är rätt eller fel.
 
 
och har jag inte benskydd har jag lindor, det sitter bra och skyddar hästens ben +  är ju att det är snyggt också :)
 
 

Kommentarer
Postat av: kajsa

Själv använder jag nästan aldrig benskydd. Men när jag hoppar har jag alltid det :)

2012-07-14 @ 21:34:38
URL: http://kajsashastliv.blogg.se/
Postat av: Moah

Hej!
Jättefin blogg!!
Kanske inte vill ha sådant här men hittar ingenstans där det står att man inte får skriva.. ;) Jag har frågestund på min blogg, gå gärna in och skicka en fråga/this or that! :)
http://smeckerlov.blogg.se/2012/july/fragestund.html

//Moah, elitryttare på nationell/SM-nivå! (:

2012-07-16 @ 16:33:59
URL: http://smeckerlov.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0