Förlåt x1000

Förlåt för att bloggen legat totalt nere nu det sista.
Har verkligen inte haft någon blogglust de sista men nu är jag på g igen. nu kör vi!
 
fredag: var jag ju iallafall på Skara hästsport med mamma.
Provade stövlarna och köpte med mej ett par hem.
Fick även med mej 3 par svarta kingsland stövelstrumpor.
Red Idol en stund när jag kom hem, var ju tvungen o prova stövlarna. haha :)
Gick superbra, han blev svettig och tyckte de var lite jobbigt i slutet.
Körde lite konditionsträning bara då han behöver bättra han kondition en aning.
Sedan på kvällen la jag fram allt tills på lördagen osv.
 
lördag: Bilen rullade med mej, mamma och pappa mot Borås på morgonen.
Först åkte vi och provred en svartskäck som hette Bianca. D-ponny född 00.
Gick superbra, lite svår i galoppen, och liiite klumpig typ.
Hon var typ lägre i fram eller ja hennes framben var kortare än bak.
Och så hade hon då väldigt stor bakdel.
Hoppade bara ett litet räcke, en gång i trav och en gång i galopp. på typ 50-60 cm eller nått bara.
Hon hoppade bra, men hoppade knappt nått så kände inte så mycket.
Sedan åkte vi mot en annan D-ponny i Bollebygd.
Han hette Peter och var fux med ljus man och svans. Sjukt fin! :)
Red en stund, hoppade sedan lite i slutet. Först sprången låg på en 30 cm typ.
Sedan höjde vi till ca 70. gick superbra, vill bara hoppa mer typ. haha!
Sen var vi med och gjorde iordning honom igen och så pratade vi lite med tjejen som visade han då och så åkte vi in till Borås (city typ).
Vi gick först in på Hööks en stund, kollade lite på deras rea med, som var enorm.
Fick sedan med mej bak och fram benskydd till min D-ponny sen då. Marinblåa typ. sjukt snygga med märket "go for gold". Sedan gick vi in på en annan typ hästaffär men fick tyvärr gå tomhänt hem därifrån.
Sedan gick in och åt på nån restaurang där. asgott vare iaf.
Sedan åkte vi mot Ulricehamn till sjöstjärnans ridläger "sjöis", när vi kom dit pratade vi lite med Henning och sedan gjorde jag iordning Ban, som han hette.
Red bara en kort kort sväng, han var sjukt seg och lite loj sådär.
Han kickade några gånger mot spöt o sådär. Jag hoppade bara ett superlågt hinder, bara 40 cm typ?
Skulle ändå inte ha honom ;)
Sedan åkte vi hem igen.
 
Kommer knappt ihåg vad jag gjort söndag, måndag och tisdag.
Men skriver lite vad jag gjort onsdag, torsdag och idag iaf.
 
onsdag: Åkte mot Västervik för och provrida ännu en ponny.
En superfin lite mörkare fux, D-ponny född 07.
Red han på Gamlebys ridklubb då dom inte hade paddock och så hemma.
Det fanns iaf en sjukt fin stoor paddock där jag red.
Fanns massa titthinder framme och bank, vattengrav, björkhinder osv.
Hoppade allt! Det fanns även en liten slinga där med tre hinder, asroligt att hoppa.
Dit måste jag verkligen åka och träna/tävla sen med min ponny. helt amazing ridbana. :D
Gick förövrigt superbra, det var sjukt varmt så red inte så värst intensivt, avslutade sedan i ridhuset.
Åkte sedan vidare mot nästa ponny(s).
Men på vägen stannade vi i Cloetta's fabriks försäljning. Sjukt billigt godis verkligen!
När vi kom fram gjorde vi först iordning första ponnyn. En sjukt fin maxad C-ponny på 5 år. Svettfux.
Hon hade paddock så vi red där en stund, hoppade två serier som gick sjukt bra.
Hon bara flög över hindren och ja , hon var helt amazing!
Sedan var de nästa ponnys tur, en D-ponny fux på 3-4 år. jätte fin den med!
Han var inte hoppad på nästan en månad då hoppade inte så mycket.
Hoppade samma serier med honom också, gick också sjukt bra men hoppade inte lika högt.
Sedan fikade vi lite med dom som ägde hästarna och så hjälpte jag till att ta in dom för kvällen och fodra osv.
Sedan åkte vi hem vid ca 10 på kvällen då.
Ännu en lyckad dag!
 
tordag: Stina kom på förmiddagen, vi chillade lite och så åkte vi med min granne, hennes hund och hennes barnbarn och badade i Ymsen.
Sedan när vi kom hem kollade vi på film och myste en stund och sedan åkte vi mot Ida's hästbod.
Fick med mej fyra stycken blåa lindor hem och ett rött schabrak.
När vi kom hem körde vi Idol en sväng , gick superbra!
Sedan åkte hon hem och jag red piggponnys, Mr Oskar! haha..
Gick jättebra! Han lyssnade super i början med ställde fram ett hinder i slutet och då tagga han till kan jag säga.
Hade kramp i händerna efter de passet kan jag ju säga.
Han hoppade gudomligt bra, men hoppade bara några enstaka gånger.
Hoppade bara ca 60-70 cm tror jag. ;)
 
fredag(idag): Åkte till Hilma vid halv 11 tiden. Olivia och Vilma var även här så vi red en sväng.
Eller jag och Hilma red och Olivia och Vilma körde.
Jag red Tayson, Hilma red Goldy och Olivia och Vilma körde Lukas.
Vi red ut en sväng i skogen osv. gick sjukt bra för att vara första gången jag satt på honom.
Sedan fixade vi stallet och gick in och åt och sen kollade vi på film i en av deras små "uthus", sjukt mysigt!
Åkte hem vid 5 typ. Jag, mamma, pappa och Viktor skulle ientligen åkt ut med våra kompisar i deras båt och käkat ute på nån ö men vädret var inte så värst bra så vi sket i det.
Istället hämtade vi hem pizza. mys♥
 
Ska verkligen blogga mer nu, har inte haft nån blogglust det senaste men nu är jag på g igen. så förvänta er super update nu! :D
 
C ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0