rubrik?

Red ju båda ponnysarna hemma igår.
Oskar fick jobba lite dressyr på gärdet, skrittade fram länge och gjorde olika tempoväxlingar osv.
Gjorde nån skänkelvikning och några framdelsvändningar. gick grymt bra!
Travade sedan länge, i olika tempon. Han lyssnade super. Men han blev lite för pigg sen i galoppen, han vill gärna galoppera på i sitt egna race osv. Han blir ju sjukt starkt då med, men det gick superbra sen.
Galopperade två varm runt gärdet i olika tempon typ.
Sedan fixade jag han och så fick han skön dusch i värmen.
Sedan hämtaxde jag in Idol och fixade honom.
Skrittade först fram länge, och sedan ville min 2-åriga granne Stina rida lite så då fick hon de.
Sedan gick jag ner på gärdet igen.
Travade en stund, och sedan galopperade jag två varv runt gärdet på honom med.
Gick väl sådär i början men i slutet gick de bättre, han har vart lite sisådär det sista nu och testat dom som ridit lite osv. så de va bara o va bestämd så gick det super.
och han blev svettig, kan jag säga.. han har inte super kondis nu så behöver träna upp den lite mer.
fixade sedan han och duschade av han med och så fick han gå ut i hagen igen, Mys! :)
Sedam grejade jag lite med pappas ipad han fick igår och så.
Sedan åkte vi in till stan till våra kompisar.
Vi fikade lite och sedan provkörde Viktor Amandas moppe. (Amanda Thoren)
Sedan så åkte jag med Amanda när hon körde, askul!
Hon är duktig, och hon körde upp i 51 km/h på en sträcka, lääskigt!
Sedan åkte vi hem, och påvägen köpte vi mjukglass på donken. hihi :D
 
Idag gick jag upp typ vid 9.
Så vi har suttit och kollat hästar hela morgonen , och mamma har ringt på 3 stycken som vi ska åka o provrida imorgon. grymt kul skare bli iaf :D
Mamma åkte nyss till jobbet och skjutsade viktor till körskolan där han ska övningsköra idag. Lycka till! <3
 
aja, ska gå och byta om och så ska jag gå ut och göra iordning Oskar för ett pass.
Antingen rider jag ut en sväng, eller så blir det gärdet.
Banan är så lerig nu så går knappt o rida där.
får se om Idol får röra på mej med, men de beror på vädret. Ska ju bli regn och han gick hårt igår, men får se helt enkelt.
 
/Maja
 

Kommentarer
Postat av: kajsa

sv: visst kan vi följa varandra via bloglovin!
jag har börjat följa dig nu, blev nummer 7 :)

2012-06-29 @ 12:15:56
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0